Tekst łatwy do czytania
Informacja o Okręgowym Urzędzie Probierczym w Warszawie.
Widzisz budynek naszego Urzędu przy ulicy Elektoralnej 2.
W naszym Urzędzie zajmujemy się metalami szlachetnymi.

Metale szlachetne to na przykład złoto, srebro, platyna, pallad.
Widzisz na zdjęciu co robi się z metali szlachetnych.
Pierścionki, naszyjniki, monety.

W naszym urzędzie sprawdzamy te pierścionki, naszyjniki i monety.
Oglądamy je.
Ważymy.
Topimy te szlachetne metale, żeby zobaczyć, czy są czyste.
Czy naprawdę zrobione są ze złota, srebra, platyny i palladu.
Umieszczamy na nich znak, że naprawdę są ze złota, srebra, platyny albo palladu.
Taki znak jak na zdjęciu obok.
Taki znak nazywa się cechą probierczą.
Cecha probiercza to prawnie chroniony znak.
Prawnie chroniony to oznacza, że nasz Urząd ma prawo go umieszczać.
My mamy takie prawo, umieszczamy te znaki na pierścionkach i naszyjnikach.
Ten znak potwierdza, ile jest złota, srebra, platyny lub palladu w pierścionku.
Potwierdza, to znaczy mówi, jaka jest prawda o tym pierścionku.
Ten znak mówi też, jaka może być cena pierścionka.
Pierścionki czy naszyjniki zrobione z metali szlachetnych to wyroby jubilerskie.
Wyroby jubilerskie dużo kosztują.
Dlatego cena na pierścionku czy naszyjniku musi być prawdziwa.
I znak na pierścionku czy monecie - pieniądzu też musi być prawdziwy.
My to w naszym urzędzie sprawdzamy.
Żebyś mógł wyrób ze złota lub srebra bezpiecznie kupić albo sprzedać.
Kupisz wyrób sprawdzony i oznaczony znakiem - cechą probierczą.
Bo w naszym urzędzie pilnujemy, aby przestrzegano Prawa probierczego.
Naszym urzędem kieruje Dyrektor Okręgowego Urzędu Probierczego
w Warszawie.
Dyrektor kieruje urzędem przy pomocy naczelników i kierowników.
Możemy dla Ciebie sprawdzić z czego zrobiony jest Twój medalik.
Oznaczymy go żebyś wiedział ile kosztuje.
Dostaniesz od nas dokument, w którym będziesz mógł o tym przeczytać.
Jeśli chcesz do nas przyjść zgłoś się do ochrony.
Jest ona w budynku urzędu przy ulicy Elektoralnej 2.
Otrzymasz przepustkę.
Będziesz mógł wejść na teren naszego urzędu.
Obsłużymy Cię na parterze.
Dojedziesz do nas:
Metrem: 1 linia metra (przystanek Ratusz Arsenał),
Tramwajem:
Od strony Placu Bankowego: 4, 13, 15, 18, 20, 23, 26, 35 (przystanek Metro Ratusz Arsenał);
Od strony Alei Jana Pawła II: 17, 26 (przystanek Hala Mirowska).
Lub autobusem:
Od strony Placu Bankowego: 107, 111, 160, 190, 227, 527 (przystanek Metro Ratusz Arsenał), 222, 520, E‑2 (przystanek Pl. Bankowy);
Od strony Alei Jana Pawła II: 157, 160, 171, 190 (przystanek Hala Mirowska).
Chcemy się dobrze przygotować na Twoją wizytę.
Skontaktuj się z naszym urzędem zanim do nas przyjedziesz:
Telefonicznie pod numerem telefonu: 22 581 91 43
Elektronicznie pod adresem: oup.warszawa@poczta.gum.gov.pl
Za pomocą Elektronicznej Platform Usług Administracji Publicznej – e-PUAP.
Trzeba mieć Internet i konto e-PUAP.
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.15 do 15.15.