Nawigacja

O nas - tekst łatwy do czytania - ETR

Tekst łatwy do czytania

Autor : Beata Krawczyk
Opublikowane przez : Piotr Zglenicki

Informacja o Okręgowym Urzędzie Probierczym w Warszawie.

Widzisz budynek naszego Urzędu przy ulicy Elektoralnej 2.Żółty zabytkowy budynek z dużymi oknami. Pod budynkiem na ulicy zaparkowane samochody i rosnące zielone drzewo.

 

 

 

 

 

W naszym Urzędzie zajmujemy się metalami szlachetnymi.Wykonany ze złota naszyjnik z trzema kulkami i wiszącym serduszkiem.Owalna  złota  moneta z nieregularnymi brzegami. W centralnej części umieszczono wizerunek siedzącej postaci otoczonej podwójną linią oraz nieczytelnym napisem. Moneta wygląda na starą.

 

 

Metale szlachetne to na przykład złoto, srebro, platyna, pallad.

Widzisz na zdjęciu co robi się z metali szlachetnych.

Pierścionki, naszyjniki, monety.Łańcuszek koloru złotego z grubymi oczkami ułożony w kształt spirali.Pierścionek w kolorze srebra z dużym czarnym kamieniem.

 

 

 

W naszym urzędzie sprawdzamy te pierścionki, naszyjniki i monety.

Oglądamy je.Ręce osoby oglądającej przez lupę złoty pierścionek z różowym kamieniem.

 

 

 

 

 

Ważymy.Waga szalkowa na drewnianej podstawie.

 

 

 

 

 

Topimy te szlachetne metale, żeby zobaczyć, czy są czyste.Pomieszczenie laboratorium z oknem i białymi ścianami. Osoba ubrana w biały fartuch, rękawice ochronne w srebrzystym kolorze i maskę z szybą zabezpieczającą przed gorącem sięga długimi metalowymi szczypcami do rozżarzonego pieca stojącego pod ścianą.

 

 

Czy naprawdę zrobione są ze złota, srebra, platyny i palladu.

Umieszczamy na nich znak, że naprawdę są ze złota, srebra, platyny albo palladu.

Taki znak jak na zdjęciu obok.Złota obrączka z widocznymi oznaczeniami próby i rodzaju metalu oraz znakiem wytwórcy.

 

 

 

Taki znak nazywa się cechą probierczą.

Cecha probiercza  to prawnie chroniony znak.Wizerunek orła pod spodem  wyraz ustawa.

 

 

 

Prawnie chroniony to oznacza, że nasz Urząd ma prawo go umieszczać.

My mamy takie prawo, umieszczamy te znaki na pierścionkach i naszyjnikach.Fragment obrączki lub pierścionka z oznaczeniami probierczymi.

 

 

Ten znak potwierdza, ile jest złota, srebra, platyny lub palladu w pierścionku.

Potwierdza, to znaczy mówi, jaka jest prawda o tym pierścionku.

Ten znak mówi też, jaka może być cena pierścionka.Wizerunek trzech złotych obrączek. Pierwsza posiada opis 750, druga posiada opis 585, trzecia posiada opis 333. Numery oznaczają najczęściej spotykane próby złota.

 

 

 

 

 

Pierścionki czy naszyjniki zrobione z metali szlachetnych to wyroby jubilerskie.Różnego rodzaju wyroby jubilerskie położone jedne na drugich. Pierścionki naszyjniki łańcuszki broszki.

 

 

 

Wyroby jubilerskie dużo kosztują.

Dlatego cena na pierścionku czy naszyjniku musi być prawdziwa.Wystawa jubilerska na specjalnych stojakach powieszono kolczyki  zawieszki i łańcuszki z metkami.

 

 

 

 

 

I znak na pierścionku czy monecie - pieniądzu też musi być prawdziwy.Dwie złote monety. Pierwsza z wizerunkiem głowy kobiety otoczona napisem i otokiem z kropek. Druga przedstawia herb i koronę po lewej stronie tego wizerunku wytłoczono liczbę 10, a po prawej dużą literę G całość otoczono napisem w obcym języku.

 

 

My to w naszym urzędzie sprawdzamy.

Żebyś mógł wyrób ze złota lub srebra bezpiecznie kupić albo sprzedać. 

Kupisz wyrób sprawdzony i oznaczony znakiem - cechą probierczą.

 

 

 

Bo w naszym urzędzie pilnujemy, aby przestrzegano Prawa probierczego.

Naszym urzędem kieruje Dyrektor Okręgowego Urzędu Probierczego
w Warszawie.Fragment drewnianych drzwi w kolorze brązowym. Na górze tabliczka w kolorze złotym z napisem w kolorze czarnym o treści: OKRĘGOWY URZĄD PROBIERCZY. Pod spodem dwie tabliczki w kolorze złotym umieszczone obok siebie z czarnymi napisami o treści: SEKRETARIAT; DYREKTOR.

 

Dyrektor kieruje urzędem przy pomocy naczelników i kierowników.

Możemy dla Ciebie sprawdzić z czego zrobiony jest Twój medalik.

Oznaczymy go żebyś wiedział ile kosztuje.

Dostaniesz od nas dokument, w którym będziesz mógł  o tym przeczytać.Na żółtym tle napis: "Okręgowy Urząd Probierczy w Warszawie" oraz zdjęcie dokumentu świadectwa badania przykładowego pierścionka. Pod treścią dokumentu podpis i okrągła pieczątka z orłem.

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz do nas przyjść zgłoś się do ochrony.Wejście dla klientów urzędu w Warszawie. Przed drzwiami tabliczka z napisem do badania i cechowania ze strzałką w kierunku drzwi. Na ścianie piktogram oznaczający niepełnosprawność, pod nim  przycisk dzwonka.

Jest ona w budynku urzędu przy ulicy Elektoralnej 2.

 

 

 

Otrzymasz przepustkę.

Będziesz mógł wejść na teren naszego urzędu.

 

 

 

Obsłużymy Cię na parterze.Fragment korytarza z podwójnymi brązowymi drzwiami do pokoju obsługi. Na ścianie wiszą kolorowe obrazki przy drzwiach po prawej stronie na szarej podłodze stoi czerwona gaśnica przeciwpożarowa.

 

 

 

Dojedziesz do nas:

Metrem: 1 linia metra (przystanek Ratusz Arsenał),Tablica informacyjna metra linii M1 w Warszawie  przystanek Ratusz Arsenał z mapą i schematem kursów.

 

 

Tramwajem:

Od strony Placu Bankowego: 4, 13, 15, 18, 20, 23, 26, 35 (przystanek Metro Ratusz Arsenał);

Od strony Alei Jana Pawła II: 17, 26 (przystanek Hala Mirowska).Odjeżdżający żółty tramwaj obok oddzielonego metalową barierą pustego chodnika. W tle białe budynki przy placu Bankowym w Warszawie.

 

 

Lub autobusem:

Od strony Placu Bankowego: 107, 111, 160, 190, 227, 527 (przystanek Metro Ratusz Arsenał), 222, 520, E‑2 (przystanek Pl. Bankowy);

Od strony Alei Jana Pawła II: 157, 160, 171, 190 (przystanek Hala Mirowska).Stojący na prawym pasie jezdni przed grubą przerywaną linią czerwono-żółty autobus miejski; na pasie obok czarny samochód osobowy; w tle białe budynki przy placu Bankowym w Warszawie.

 

 

 

Chcemy się dobrze przygotować na Twoją wizytę.

Skontaktuj się z naszym urzędem zanim do nas przyjedziesz:

Telefonicznie pod numerem telefonu: 22 581 91 43Piktogram: słuchawka telefoniczna.

 

 

 

 

 

Elektronicznie pod adresem: oup.warszawa@poczta.gum.gov.plPiktogram - otwarta koperta.

 

 

 

Za pomocą Elektronicznej Platform Usług Administracji Publicznej – e-PUAP.

Trzeba mieć Internet i konto e-PUAP.

 

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.15 do 15.15.

do góry